Svensk Scenkonst söker Administrativ chef

7 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Stockholm (Stad)
Annonserat
den 12 april 2017
Stängs
den 7 maj 2017
Ref:
5102
Kontakta
Anna-Sofia Renman
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Svensk Scenkonst söker Administrativ chef

Bransch- och arbetsgivarorganisationen Svensk Scenkonst söker administrativ chef.

Arbetsbeskrivning
Den administrativa chefens uppdrag är att leda och utveckla verksamhetens administrativa funktion samt att fungera som kontorschef för Svensk Scenkonst kansli, där det arbetar totalt nio personer. Rollen innefattar personalansvar för två personer och ingår i ledningsgruppen.

Som administrativ chef har du bland annat ansvar för verksamhetens ekonomiska redovisning/bokslut och rapportering, budget och prognoser, viss kapitalförvaltning, IT, HR samt medlemsärenden. Du kommer även att fungera som styrelsens sekreterare, vilket innebär att hålla ihop styrelsearbetet administrativt, ta fram och bereda underlag, föredra vissa ärenden samt att koordinera eller utarbeta förslag till remissvar mm.

Den administrativa chefen representerar Svensk Scenkonst externt i olika sammanhang och ska kunna ingå i andra organ/styrelser där Svensk Scenkonst har intressen. Arbetet innebär dagliga medlemskontakter, att fungera som ett stöd inom hela organisationen samt att vara sammankallande för ett nätverk av ekonomichefer inom medlemsorganisationerna.     

Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av ekonomichefs-/administrativ chefsroll med gedigen ledarerfarenhet. Du är civilekonom eller motsvarande och har en mycket god kommunikativ förmåga, såväl i tal som i skrift.

Du är en förändringsorienterad ledare med god samarbetsförmåga. Som person är du social, driven och ordningssam. Du är bra på att engagera, motivera och entusiasmera dina medarbetare samt att leda och fördela det dagliga arbetet. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och ser medlemsnyttan i ditt dagliga arbete.

Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbetsgivar- eller branschorganisation samt medlemsrådgivning. Du är intresserad av scenkonstens frågor och har ett genuint kulturintresse.

Du erbjuds
Du erbjuds en stimulerande och utvecklande roll med stort ansvar. Du blir en del av en arbetsplats i centrala Stockholm med kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar för att stärka scenkonstbranschen i hela landet. Du kommer att ha en central roll i det fortsatta arbetet med att utveckla den administrativa funktionen och att finna nya lösningar, fungera som ett effektivt stöd till övrig verksamhet och medlemmar samt arbeta för samarbeten med andra branschorganisationer.

Ansök
Välkommen med din ansökan senast 2017-05-07, men gärna så snart som möjligt då urval sker löpande. I den här rekryteringen samarbetar Svensk Scenkonst med rekryteringsföretaget Harvey Nash. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Anna-Sofia Renman, 073-773 13 48 alternativt researcher Anna Kjellberg, 076-798 13 69

Din ansökan skickar du via mail genom att klicka på "Ansök-knappen" märkt med referensnummer 5102.  


Svensk Scenkonst är bransch- och arbetsgivarorganisation för företag inom musik, dans och teater. Svensk Scenkonst representerar över 100 teatrar, orkestrar, operahus, dansinstitutioner, länsmusikorganisationer, produktionsbolag och andra verksamheter inom den svenska scenkonsten. Svensk Scenkonst verkar för att skapa så goda förutsättningar som möjligt för medlemsföretagen att bedriva en professionell verksamhet, både nationellt och internationellt.

Ansök om Svensk Scenkonst söker Administrativ chef

Har du redan laddat upp ett CV? Logga in för att söka direkt

Ansök

Ladda upp från din dator

Eller importera från:

Din CV måste vara en .doc, .pdf, .docx, .rtf, och inte större än 1Mb


4000 antal återstående tecken


Genom att ansöka om ett jobb som är listad hos DN.din karriär så godkänner du våra användarvillkor och vår sekretesspolicy. Du behöver aldrig uppge uppgifter om ditt bankkonto. Om detta önskas, e-posta oss.