Handläggare av HLU och tillval till Familjebostäder

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 14 juli 2017
Stängs
den 13 augusti 2017
Kontakta
Maria von Sterneck
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Om verksamheten
Familjebostäder, del av Stockholms stad, äger, utvecklar och förvaltar attraktiva hyresbostäder och lokaler för Stockholms behov. Vi jobbar för dagens och morgondagens kunder med engagemang, kundnytta, affärsmässighet och nytänkande i fokus. Vi är ett bostadsbolag i tillväxt. Dagens 19 000 hyresrätter utökas de kommande åren med minst 5 000 nya bostäder. Välkommen att bli en av oss!

Arbetsbeskrivning
Som HLU-handläggare på Familjebostäder har du ett helhetsansvar för hantering av hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll (HLU) och tillval som beställs av våra hyresgäster, exempelvis golv, tapeter, vitvaror, köksluckor, bänkskivor, balkonginglasningar och säkerhetsdörrar. I tjänsten ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

  • Ta emot beställningar från hyresgäster, beställa och följa upp arbeten.
  • Information till hyresgäster angående villkor, utbud och övriga frågor som rör HLU och tillval.
  • Ansvara för HLU- och tillvalsutställning i samarbete med kommunikationsavdelningen.
  • Driva och utveckla utbud och avtal samt delta i upphandlingar.
  • Ta fram underlag och rapporter till budget- och prognosarbete samt delta i ekonomisk uppföljning.
  • Fakturahantering.
  • Registervård i fastighetssystem.
  • Kvalitetssäkra arbetet och driva och utveckla HLU- och tillvalsprocesserna.
  • Arbeta mot uppsatta mål och följa upp resultat.

Som HLU-handläggare arbetar du självständigt och har stöd av dina kollegor i gruppen. Du blir en del av en effektiv, självgående och serviceinriktad grupp och har ett extra ansvar för fördelningen av resurser, uppdrag och uppföljningar. Du säkerställer att gruppen når sina uppsatta mål. Du genomför avstämningsmöten och kravställer samt håller kontakt med kunder, entreprenörer, leverantörer och interna enheter inom Familjebostäder. Rollen som HLU-handläggare är utåtriktad med många kontaktytor vilket förutsätter att du arbetar med att bygga relationer.

Din placering är på besökskontoret i Rinkeby och du rapporterar direkt till enhetschefen för Fastighetsavdelningen/Bostäder.

Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning, alternativt annan ekonomisk utbildning och/eller relevanta ekonomikunskaper erhållna på annat sätt. Du har minst två års erfarenhet av kund-/servicerelaterat arbete. Du levererar mot högt ställda servicekrav och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du har hög IT mognad.

Som person är du lösningsorienterad och kreativ. Du är initiativtagande med en god kommunikativ förmåga. Du har ett självledarskap, är helhetsorienterad och arbetar för att driva arbetet och teamet framåt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att coacha andra.

Vill du vara med i vår utveckling och strävar precis som vi efter att hitta innovativa, kundvänliga lösningar och effektiva processer? Välkommen med din ansökan!

Du erbjuds:
Som anställd på Familjebostäder får du ett stort eget ansvar. Familjebostäder erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och för rätt person finns bra utvecklingsmöjligheter. Bolaget är stabilt och lönsamt och stämningen är öppen och trivsam.

Start:
Enligt överenskommelse

Lön:
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag:
I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning. Sista ansökningsdag är 13/8–17. Urvalet kommer att ske under v. 32–34. Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck via mail: maria.vonsterneck@jurek.se