Bonnier News söker Ekonom

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 24 augusti 2017
Stängs
den 23 september 2017
Kontakta
Maria Brisheim
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Vill du vara med på en spännande transformationsresa i mediebranschen? Gillar du att ha många kontaktytor i en stor organisation och brinner för leverantörsfakturaprocessen? Bonnier News erbjuder just nu detta i en spännande roll i ett spännande bolag!

Vi söker nu en ekonom som kommer arbeta med affärsområdet Bonnier News olika varumärken som en del av ekonomiavdelningen. Personen kommer att arbeta med att utveckla Bonnier News processer främst inom hantering av leverantörsfakturor, avstämningar och även till viss del inom fakturering. Tjänsten är en del av en grupp på ytterligare fyra personer som också jobbar för Bonnier News (Dagens Nyheter, Dagens Industri, Expressen, Bonnier Business Media, Bonnier News Lifestyle). Du rapporterar till redovisningschefen på Bonnier News.

Bonnier News har sedan några år tillbaka outsourcat stora delar av den transaktionella redovisningen till ett Shared Service Center vilket innebär att rollen på sikt utvecklas mer mot övervakning, analys, uppföljning och processutveckling av leverantörsfakturaprocessen. Erfarenhet att tidigare arbetat mot ett Shared Service Center ses därför meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvar för inkommande leverantörsfakturor fördelas till rätt ansvarsområde i leverantörsfakturasystemet inom organisationen
  • Kontroll av fakturor och kontakt med verksamhetschefer gällande leverantörsfakturor och informationen på dessa
  • Bistå med konteringskunskap
  • Registrering av manuella betalningar och kontroll av underlag
  • Manuell fakturering av diverse intäkter samt avstämningsarbete
  • Kontakt med Shared Service Center (Bonnier Solutions) i Indien gällande frågor kring leverantörsfakturor och diverse inbetalningar.
  • Vara delaktig i utvecklingsarbetet för leverantörsfakturaprocessen

Din Profil
Vi söker en person som har flera års arbetslivserfarenhet av kvalificerat leverantörsfakturaarbete (fördelning/cirkulering, förståelse för kontering, betalning, avstämning). Personen skall vidare ha vana att jobba i ett integrerat leverantörsfakturahanteringssystem (ex Palette). Erfarenhet av att ha jobbat med fakturering är till stor fördel för tjänsten och likaså vana att arbeta i en större organisation. Systemintresse och grundläggande excelkunskap ses som nödvändigt.

För att lyckas som ekonom på Bonnier News är du en person med stor drivkraft, är ansvarstagande, initiativrik, problemlösare, analytisk, självgående, har en god kommunikativ förmåga och som tycker om att arbeta med olika typer av kontakter. Du arbetar tillsammans i en grupp och måste vara en lagspelare som tar ansvar för gruppens arbete och har förmåga att lyfta blicken och lösa underliggande grundorsaker till problem samt komma med egna förslag på lösningar/nya processer.

Hur gör jag nu?
I denna rekrytering samarbetar Bonnier News med Mpya Finance. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Brisheim, maria.brisheim@mpya.se eller Rikard Ivert, rikard.ivert@mpya.se

Om Bonnier News
Bonnier News är ett av Sveriges ledande mediehus och befinner sig mitt i den digitala transformationen av mediebranschen. Vi gör stora satsningar på våra varumärken och utvecklingen av vår affär, för att möta utmaningarna och fånga möjligheterna i det framtida medielandskapet.

Bonnier News har en passion för media och yttrandefrihet. Som ett av Sveriges ledande mediehus når vi över tre miljoner läsare varje dag.

Bonnier News är ett av sex affärsområden inom Bonnierkoncernen och omfattar Dagens Nyheter, Dagens Industri, Expressen, HD-sydsvenskan, Bonnier Business Media, Bonnier News Lifestyle, tryckerikoncernen Bold Printing Group samt investeringar i ett flertal digitala tillväxtbolag.