Upphandlingschef exploateringskontoret till Stockholms Stad

Rekryterare
Plats
Stockholm (Stad) (SE)
Annonserat
den 25 augusti 2017
Stängs
den 17 september 2017
Kontakta
Sabina Skelton
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid
Verksamhetsområde
Offentlig sektor

Upphandlingschef Exploateringskontoret

Stockholm stad

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på alla som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Vi söker dig som brinner för ledarskap och vill vara med och bygga framtidens Stockholm

Stockholms stad är inne i ett expansivt skede där exploateringskontoret har en viktig roll i att utveckla och bygga huvudstaden. Upphandlingsenheten säkerställer att Exploateringskontoret har tillgång till de konsult- och entreprenadtjänster som krävs för att kontoret ska kunna utföra sitt uppdrag att bygga framtidens Stockholm, i många av landets mest uppmärksammade projekt. Exploateringskontoret uppfattas i dag av marknadernas aktörer som en seriös, kompetent, lyhörd och utvecklingsinriktad aktör. Exploateringskontoret har idag cirka 225 anställda och sitter i Tekniska Nämndhuset fem minuter från T-centralen.

Tjänsten
Som upphandlingschef ansvarar du för Exploateringskontorets upphandlingsenhet. Rollen innebär personalansvar för tio medarbetare. Upphandlingsenheten stöttar idag inte bara Exploateringskontoret i upphandlingsfrågor, utan har ett utvecklat samarbete även med andra  tekniska förvaltningar inom staden. Du ingår i ledningsgruppen för avdelningen Miljö och teknik och förväntas bidra till hela avdelningens utveckling.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ansvar för och utveckling av Exploateringskontorets upphandlingar och avtal
  • Medverka vid upphandling av konsulter och entreprenörer enligt LOU
  • Personalansvar samt vid behov leda och ansvara för konsulter
  • Ansvar för regelbundna uppföljningar och analyser av tekniska konsult- och entreprenadupphandlingar
  • Verka för goda samarbeten med interna och externa aktörer

Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du ska ha arbetat med upphandlingsrelaterade frågor i minst 5 år. Det är stark meriterande om du har erfarenhet av personalansvar. Du har goda kunskaper inom upphandling och entreprenadjuridik och har med fördel arbetat mot/i byggbranschen. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs i ledarrollen och har förmågan att skapa engagemang och delaktighet. Du leder, motiverar och förser andra med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Din roll innebär många interna och externa kontakter därför är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och är duktig på att bygga relationer. Du har en god strategisk förmåga angriper olika frågeställningar utifrån ett helhetsperspektiv. Vidare har du lätt för att driva processer framåt och att  arbeta strukturerat.

Ansökan
För att söka tjänsten, klicka på ansök-knappen nedan och registrera ditt CV och ditt personliga brev på www.fasticonjobb.se. Tryck sedan på sök jobbet. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt vi bearbetar dem löpande dock är sista ansökan 170917.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sabina Skelton på sabina.skelton@fasticonkompetens.se eller 0734-15 43 18.