Assistent till DO

Plats
Solna (Kommun), Stockholm
Annonserat
den 15 september 2017
Stängs
den 6 oktober 2017
Ref:
LED 2017/397
Kontakta
Peter Wråke
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Assistent till Rättsenhet arbetsliv

Ansökan senast 6 oktober 2017

Dina arbetsuppgifter
Diskrimineringsombudsmannen (DO) har behov av en assistent som snabbt kan sätta sig in i de administrativa rutinerna och arbetsuppgifterna och utföra dem professionellt och med hög kvalité. Uppdraget som assistent innebär att assistera vid Rättsenhet arbetslivs löpande verksamhet.

Arbetet innebär i huvudsak att vara ett administrativt stöd till enheten och enhetschef. I arbetet ingår administrativa uppgifter kring hanteringen av ärenden, så som registrering, diarieföring, expediering av beslut och att expediera remissvar. Fakturahantering och enklare inköp förekommer i arbetet. Du ansvarar för kunskap om löpande administrativa rutiner på enheten samt att hålla administrationen uppdaterad.

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är kalenderhantering, lokalbokning, resebokning, att ta fram statistikunderlag samt övriga allmänna kontorsgöromål. Du kommer också att delta i andra på enheten förekommande arbetsuppgifter.

Enheten
Rättsenheten arbetslivs uppdrag är att verka för att diskriminering motverkas och förebyggs genom att bedriva tillsyn inom samhällsområdet arbetsliv. En viktig del av enhetens uppdrag är ta fram rättsutredningar och analyser och bidra med juridisk sakkunskap i myndighetens olika verksamhetsdelar.

Kravprofil
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig med

  • gymnasieexamen eller likvärdig utbildning
  • minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter alternativt erfarenhet av liknande uppdrag.
  • erfarenhet av administrativ samordning och att arbeta i en verksamhet med flera parallella arbetsmoment
  • god datorvana
  • mycket goda kunskaper i Officepaketet
  • erfarenhet av ärendehantering eller motsvarande som av DO bedöms likvärdigt

Du ska ha förmåga att

  • arbeta strukturerat och noggrant
  • samarbeta och skapa goda relationer
  • vara serviceinriktad och stresstålig
  • vara lösningsinriktad och lyhörd för verksamhetens behov
  • kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter enligt överenskomna kriterier
  • självständigt driva arbetsuppgifter framåt
  • uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
  • ha hög integritet

Meriterande

  • erfarenhet av att arbeta på statlig myndighet
  • erfarenhet av arbete i Visma och W3D3
  • erfarenhet av arbete med budgetuppföljning
  • erfarenhet av arbete med korrekturläsning
  • erfarenhet av projektarbete

Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.

DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme.

DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.

Kontaktperson är rekryterande chef Peter Wråke eller HR-handläggare Jessica Shelley. Fackliga företrädare är Henrik Angel för Saco och Ammar Makboul för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700.

Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 06 oktober 2017 till Diskrimineringsombudsmannen, Box 4057, 169 04 Solna eller till ansokning@do.se med referensnummer LED 2017/397.

DO är en statlig myndighet som arbetar för att motverka diskriminering och främja lika rättigheter och möjligheter. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.

För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i tillgängliga lokaler på Råsundavägen 18 i Solna, med närhet till goda kommunikationsmöjligheter. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder.