Plattform Manager infrastruktur verktyg till Länsförsäkringar AB

Plats
Stockholm
Annonserat
den 25 oktober 2017
Stängs
den 5 december 2017
Ref:
32212
Kontakta
Lena Wassén
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

IT inom Länsförsäkringar AB ansvarar för utveckling och drift av länsförsäkringsgruppens IT-miljö. Gruppen Verktyg och plattformar arbetar med outsourcade IT-drifttjänster och ansvarar för förvaltning och utveckling av IT-drift- och kommunikationstjänster utifrån affärsverksamhetens krav och behov. Nu söker vi en plattform manager till gemensamma IT verktyg.

Placering: Stockholms län
Bransch: IT, data
Antal tjänster: 1

Om jobbet
Som plattform manager arbetar du som gränssnitt mot verksamhet och är ansvarig för att sammanställa och specificera verksamhetens krav, fungerar som funktionell expert och kravställare mot externa driftleverantörer.

I rollen ingår bland annat att:

  • ansvara för PLM (Plattform Lifecycle Management)
  • säkerställa att krav är beredda och detaljerade i enlighet med gällande riktlinjer
  • följa upp leveranser och bedöma leveranskvalité
  • framtagning av nya tekniska verktyg

Som plattform manager har du god förståelse för såväl IT- som verksamhetsfrågor. Du har god erfarenhet av att ta fram tekniska lösningar och förmåga att diskutera dessa med externa leverantörer. Du är en erfaren kravhanterarare som kan fånga förvaltningarnas behov och omvandla dem till dokumenterade krav. Viktigt att du har erfarenhet av processorienterade organisationer som tillämpar ett agilt arbetssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med outsourcade IT. 
Vidare vill vi att du har god erfarenhet av ekonomisk uppföljning och rapportering samt erfarenhet av IT leveranser. Erfarenhet av att jobba med leverantörsstyrning och infrastrukturkunskaper är meriterande.

Som person har är du strukturerad och noggrann med en god analytisk förmåga som har förståelse för komplexa flöden och beroendesamband. Stort fokus på problemlösning och har förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Du bidrar och samarbetar väl med kollegor och samarbetspartners.

Vi ser gärna att du är utbildad systemvetare eller har annan högskoleutbildning inom systemutvecklingsområde. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Om oss
IT inom Länsförsäkringar AB har en mycket central roll för hela Länsförsäkringars verksamhet och ansvarar för utveckling och drift av länsförsäkringsgruppens IT-miljö. Det är ett av våra viktigaste verksamhetsområden och har en viktig roll i hela bank- och försäkringsaffären. IT är en egen enhet där CIO ingår i koncernledningen.

Engagemang, tillit, professionalism och öppenhet är det som driver utveckling hos oss. I vår organisation leder återkoppling och uppföljning av dina prestationer affären framåt. Samma öppenhet som vårt starka varumärke står för strävar vi även efter internt. Mångfald värderas högt i vår verksamhet och vi lägger stort fokus på hälsa för att skapa balans mellan jobb och fritid.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar AB med Experis IT. Frågor om tjänsten besvaras av Lena Wassén, rekryteringskonsult på Experis IT, 08-508 859 02, lena.wassen@se.experis.com. Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.experis.se och koppla mot tjänsten.

Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Länsförsäkringar – en unik arbetsgivare
Länsförsäkringar är inte ett företag, utan flera. Runt om i landet finns 23 självständiga och kundägda länsförsäkringsbolag som tillsammans äger Länsförsäkringar AB med dotterbolag. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra.

Läs mer om Länsförsäkringar AB med dotterbolag >
http://www.lansforsakringar.se/om-oss/om-lansforsakringsgruppen/lansforsakringar-ab/