Operativ arbetsledare Norrköpings Hamn

4 dagar kvar

Plats
Norrköping (Stad), Östergötland
Annonserat
den 29 november 2017
Stängs
den 15 december 2017
Kontakta
Pernilla Josefsson
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Operativ arbetsledare Norrköpings Hamn

Arbetsgivare: Norrköpings Hamn
Rekryteringsområde: Tjänstemän
Uppdragstyp: Rekrytering
Område: Inköp/Lager/ Logistik
Ort: Norrköping
Platser: 1
Sista ansökningsdag: 2017-12-15

Företagspresentation
Norrköpings hamn är en av landets större hamnar, med många nationella och internationella kunder. Verksamheten drivs av Norrköpings Hamn AB, som ägs av Norrköpings Kommun. Hamnen har en central roll i utvecklingen av regionen som ett starkt logistikläge. Bolaget befinner sig i en spännande fas med en långsiktig utveckling av företagets organisation, nya affärsområden och en planerad utbyggnad av hamnanläggningen.

Vi står inför stora utmaningar när vi lämnar Inre hamnen i Norrköping och istället växer ännu mer i Pampushamnen. Med den pågående satsningen möter vi framtidens krav på ökade godsvolymer, effektiv logistik och större fartyg. Vill du vara med på den spännande resan?

Produktionen inom en hamn handlar inte bara om att lasta, lossa och lagra gods. För att möta kundernas krav på flexibilitet, service och effektivitet handlar det också om att göra det till intelligent terminaldrift och skapa logistiskt smarta, långsiktiga lösningar. Att hantera gods smidigt, snabbt med kloka transporter innehållande miljöperspektiv, den senaste tekniken och en varsam maskinhantering. Detta är en utmaning som handlar om människor, sjöfart och logistik.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som operativ arbetsledare i containerterminalen jobbar du nära terminalchefen. Du kommer att ansvara för att planera, leda och fördela terminalarbetet i containerterminalen så att bolagets resurser utnyttjas på smartaste sätt.

Du får en bred roll där du arbetar med operativa driftsfrågor och att planera produktionen både på kort och lång sikt. Det kan handla om alltifrån personal, maskiner, service, kvalitet och arbetstider till att planera för nya kunder.

Du kommer ha ett personalansvar för ett team om ett 15-tal medarbetare och vara TF terminalchef vid dennes frånvaro. Vi har stort fokus på säkerhets- och arbetsmiljöfrågor då vi arbetar i en riskfylld miljö.

Vi erbjuder dig att vara med i en spännande utvecklingsfas när hamnen byggs ut och vi antar nya utmaningar som navet i ett logistikcentrum, ansett som ett av landets starkaste.

Vi har tydliggjort organisationen vilket innebär att vi skapat en renodlad arbetsledarroll.

Det kan bli aktuellt med skiftgång för tjänsten.

Din profil
Idag jobbar du kanske i en arbetsledande roll inom hamn, transport, logistik, lager eller industri i en organisation som präglas av förändring och högt uppsatta mål. Du känner till logistikkedjans aktörer, godsflöden och transporter. Vi ser helst att du haft en roll med personalansvar innan. Du är en van och trygg ledare som vet vad det innebär att driva ett modernt ledarskap i ett bolag i förändring. Genom att bygga relationer, skapa engagemang och delaktighet bland medarbetarna når du uppsatta mål. Som person är du strukturerad, kommunikativ, prestigelös och lyhörd. Du har inte heller problem att ta tuffa beslut när så behövs.

Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Sista ansökningsdag är 15 december 2017.

Ansvarig rekryterare är Pernilla Josefsson och nås på 0739-28 00 02 eller på pernilla.josefsson@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!