Nämndsekreterare för Byggnadsnämnden till Ekerö kommun

Rekryterare
Ekerö kommun
Plats
Ekerö
Annonserat
den 12 januari 2018
Stängs
den 31 januari 2018
Ref:
391-391/2018
Kontakta
Ann-Christine Wåhlstedt Berg
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid
Verksamhetsområde
Offentlig sektor

Nämndsekreterare för Byggnadsnämnden

EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när ”Förbifart Stockholm” är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att ”ständigt göra allt lite bättre”. Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!

MILJÖ- OCH STADSBYGGNADSKONTORET består av ett miljökontor, en planenhet, en bygglovenhet och ett fastighetskontor som tillsammans har ett femtiotal engagerade medarbetare. Planenheten ansvarar för översikts- och detaljplanering, trafikplanering och miljöstrategiskt arbete, samt för GIS-, mät- och kartarbete. Kommunstyrelsen och byggnadsnämnden är de politiskt ansvariga för verksamheten.

Vår vackra kommun, med långsträckta strandpartier, historiska byggnader och världsarv med både landsbygd och tätortsmiljöer erbjuder en professionell kommunal organisation i digital utvecklingsfas.

Länk till Ekerö kommuns hemsida

Ta dig an en spännande utmaning och var med oss och utveckla Ekerös vackra kommun. vi har flera spännande bostadsprojekt framför oss och utökar nu vårt team med en nämndsekreterare. Vi söker dig, en kreativ och positiv person som tycker om att samarbeta och vill utvecklas tillsammans med oss. Det är viktigt för oss at ta tillvara och respektera varandras kunskaper och olikheter med ökad arbetsglädje och kunskapsbredd som följd.

Arbetsbeskrivning
Som nämndsekreterare arbetar du med att beslutsprocessen kring byggnadsnämndens verksamheter fungerar på ett smidigt, effektivt och rättssäkert sätt. Du ansvarar för kallelser och protokoll, nämndens verksamhetsdokument och närvarar som sekreterare vid nämndens beredningsmöten och sammanträden. Arbetet innebär nära kontakter med byggchef, kontorets olika handläggare och byggnadsnämndens ordförande. Under en övergångstid innefattar tjänsten även arbete inom en digitaliseringsprocess av arkivhandlingar.

Kvalifikationer
För att lyckas behöver du vara en kommunikativ och serviceinriktad lagspelare som trivs i en miljö med högt tempo. Du är lojal, noggrann och har en positiv inställning till de beslut, mål, riktlinjer och policys vi arbetar efter. Vi sätter stort värde i personlighet som passar in i vår arbetsgrupp.

Vi söker dig som har en samhällsvetenskaplig och/alt juridisk kunskaper inom Kommunallag och Förvaltningslag, gärna med erfarenhet från liknande myndighetsarbete. Ett viktigt krav är att du har mycket god vana av administrativt arbete i ett ärendehanteringssystem då arbetstempot är högt. Erfarenhet från liknande arbete inom en myndighet och kännedom om kommunal lagstiftning är meriterande.

Tillträde: Snarast

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare

Övrigt
Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer. 

Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner
Ann-Christine Wåhlstedt Berg
Byggchef
08-124 571 31

Hans Bärlin
Jusek
08-12457100

Du ansöker senast 2018-01-31 genom att klicka på knappen nedan.

Liknande jobb

Liknande jobb