Kanslichef till Nykvarns kommun

Rekryterare
Plats
Nykvarn (Kommun), Stockholm
Annonserat
den 15 juni 2018
Stängs
den 1 juli 2018
Kontakta
Stefan Bölin
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid
Verksamhetsområde
Offentlig sektor

Kanslichef

Arbetsgivare Nykvarns kommun
Rekryteringsområde Tjänstemän
Uppdragstyp Rekrytering
Område Juridik
Ort Nykvarn
Platser 1
Sista ansökningsdatum 2018-07-01

Företagspresentation
I Nykvarn är det enkelt att komma nära det som är viktigt. Nykvarn har ett strategiskt läge i Stockholmsregionen och i Mälardalen. Här finns en stark entreprenörsanda och kommunen vill möjliggöra ett rikt och varierat näringsliv. Nykvarn ska vara en plats med möjlighet att växa och där livets alla behov finns tillgodosedda. Vi är ett småskaligt samhälle som tänker stort, med ena foten intill storstadens möjligheter, den andra i den Sörmländska naturens lugn.

I Nykvarn bor det ca 10 700 kommuninvånare och är en av de snabbast växande kommunerna i Sverige. Nykvarns kommun ses som rikets 8:e tryggaste och säkraste kommun. Grundskolan är fortsatt rankad som bäst i länet och den femte bästa i riket. De kommuninvånare som är i behov av hemtjänst får länets bästa. Vidare är kommunen rankad högt bland alla kommuner i Sverige när det gäller det politiska klimatet.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som kommunens kanslichef kommer du ansvara för att utveckla och förnya gemensamma rutiner och processer för t ex nämndadministration och registrering. Processtyrning kommer vara en viktig del i kommunens strategi för att effektivisera arbetssätt och förbättra kvalitén i det dagliga arbetet för kommunens medarbetare och servicen gentemot kommunens medborgare. Kanslichefen blir en viktig del i detta arbete. Du är också ett stöd till kommunens chefer samt politiker i kommunrättsliga frågor vilket innebär ett nära samarbete med politiken. Kansliavdelningen är placerad under kommunledningskontoret där även bl.a. IT-avdelningen och kommunikationsavdelningen finns. Kanslichefen har idag nio underställda och rapporterar till chef för kommunledningskontoret samt ingår i dennes ledningsgrupp.

Din profil
Du har en akademisk examen som t.ex. statsvetare och det är en stor merit om du har juristexamen. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har dokumenterad erfarenhet av att driva utvecklingsarbete och det är en merit om du arbetat med att driva ett processorienterat arbete. Det är ett skallkrav att du tidigare har arbetat har erfarenhet från en politisk styrd organisation. Det är även meriterande om du har arbetat som ledare med personalansvar.

Du planerar och organiserar ditt arbete på ett realistiskt sätt och integrerar kort- och långsiktiga mål med helhetsbilden. Det är viktigt att du vågar utmana status quo, söker nya perspektiv samt initierar utvecklingsinsatser. Du driver egna initiativ inom och utanför ramarna för ditt eget arbete och kan fatta egna beslut. Du hjälper andra när det behövs, delar information och är bra på att samarbeta.

Ansök redan idag!

Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt cv.

Ansvarig rekryterare är Stefan Bölin och nås på 076-778 15 01 eller på stefan.bolin@unikresurs.se

Välkommen!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Lycka till!

Liknande jobb

Liknande jobb