Logistikchef/Country Logistics Manager - Sofidel Sweden AB

Rekryterare
Sofidel
Plats
Kisa
Annonserat
den 20 augusti 2018
Stängs
den 16 september 2018
Kontakta
Caroline Bruhammar
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Arbetsgivare Sofidel Sweden AB
Rekryteringsområde Tjänstemän
Uppdragstyp Rekrytering
Område Produktion/ Process-industri
Ort Kisa
Platser 1
Sista ansökningsdatum 2018-09-16

Företagspresentation
Sofidel Sweden AB i Kisa är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6000 anställda och en omsättning på drygt 1,8 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Här vill man att medarbetarna ska vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling. 

Sofidel står inför en spännande utvecklingsresa framåt, och nu söker vi en driven Country Logistics Manager som vill vara med på den resan. Är du den vi söker?

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Country Logistics Manager (CLM), Logistikchef, har du det övergripande ansvaret för logistik och lagerprocesserna i företaget i syfte att kostnadsoptimera verksamheten, öka servicenivån samt garantera att kontroll av inkommande och utgående materialflöden sker i enlighet med Sofidelgruppens riktlinjer.

Vidare ligger det bland annat på logistikchefens ansvar att inom sitt ansvarsområde:

  • Tillsammans med berörd personal förhandla samt hantera företagets relationer med leverantörer
  • Säkerställa att transport av varor organiseras i enlighet med uppställda mål och gällande rutin
  • Säkerställa att företagets lager hanteras i enlighet med gällande rutin
  • För den egna avdelningen och dess aktiviteter ta fram budgetförslag
  • Bistå övriga avdelningar inom företaget med hjälp i lager- och logistikfrågor
  • Ansvara för avdelningens medarbetares utveckling, delaktighet samt motivation
  • Främja en säkerhetsfokuserad kultur på arbetsplatsen
  • Garantera och stå bakom Sofidelgruppens värderingar och riktlinjer

I rollen som Logistikchef rapporterar du direkt till Group Logistics Director. Befattningen innehar personalansvar enligt gällande organisationsschema inom området för lager och logistik.

Din profil

För att du ska trivas i rollen ser vi gärna att du har följande bakgrund:

Kvalifikationer

  • Gedigen arbetslivserfarenhet inom logistik
  • God erfarenhet av att arbeta med kunden i fokus
  • Goda ledaregenskaper såsom att använda rak kommunikation, ha ett tydligt lösningsfokus, agera motivationshöjande, kunna se individen, ha förmåga att skapa delaktighet bland medarbetarna m m
  • Klart och nyanserat kunna uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt på svenska och engelska eftersom du rapporterar till Group Logistics Director och har ett tätt samarbete med koncernen

Meriterande:

  • Högskole-/Universitets- eller KY-utbildning inom lager och logistik
  • Kännedom om verksamhetssystemet SAP
  • Erfarenheter från processindustrin
  • Ledarerfarenhet med personalansvar
  • Arbetslivserfarenhet från konsumentmarknad/återförsäljande roller

Personliga egenskaper
Vi söker en strukturerad och noggrann person som tar ansvar för helheten och är lösningsfokuserad. Det är mycket viktigt att du är duktig på att planera utifrån både helhet och detaljperspektiv samt har en god samarbetsförmåga och kan kommunicera ärligt och rakt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urvalsprocessen kommer ske löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att uppdatera dina uppgifter i ditt CV samt motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst. OBS! För den här tjänsten vill kunden att både CV och personligt brev ska skrivas på engelska.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Caroline Bruhammar och nås på 0704-84 00 36 eller på
caroline.bruhammar@unikresurs.se

Välkommen till Unik Resurs!

Vi är Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!