Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Som ett av Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen, Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad, Dagens industri, Bonnier Business Media och Bonnier News Lifestyle når vi över tre miljoner läsare varje dag. Genom att driva tekniken framåt och leda den digitala
 förändringsresan i branschen når vi hela tiden längre - du kan påverka riktningen.

Insight och dataprojektledare till Bonnier News Sales

Är orden: SQL, digital affärsutveckling, DMP, 1a-parts data, ID-lösning, ITP/ETP och cookies sånt du känner igen och intresserar dig? Keep on reading… vi behöver dig!

Joina vårt team och bli en del av vårt förändringsarbete digitalt. Tillsammans vill vi hitta nya vägar där datadrivna blir främsta hörnstenen. Vi vill öka relevansen och effektiviteten och bygga mer långsiktiga och lönsamma kundrelationer.

Om rollen

Vi söker dig som klarar av att ha många bollar i luften. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du tar dig an alla utmaningar med lika stort engagemang, att du kan analysera värde, förstå datapunkter, grotta i samband och se helheten i den kommersiella affären.

De främsta arbetsuppgifterna är:

  • Utveckla “datasmartness”-produkter till vår digitala affär.

  • Stötta verksamheten gällande datafrågor.

  • I din roll kommer du att arbeta mellan digital affärsutveckling och andra delar av organisationen såsom datadomänen/tech, sälj och analys.

Du bör vara en god kommunikatör och ha en god pedagogisk och analytisk förmåga. Eftersom det ständigt händer nya saker i branschen måste du klara av och gilla en hög förändringstakt samt vara bekväm i att arbeta korsfunktionellt i en organisation som har snabba utvecklingscykler. Förmågan att visualisera och kommunicera till andra avdelningar är av högsta vikt.

Din erfarenhet:

  • Du har en digital bakgrund helst från mediebranschen.

  • Du har god förståelse för medielandskapet, adtech strukturer och datapunkter.

  • Har kunskap om och som förstår vilka insikter annonsörer behöver för att utveckla sin affär.

  • Är analytisk och strukturerad och som kan kombinera strategisk höjd med taktiskt genomförande med ett lösningsorienterat mindset.

  • Du har eftergymnasial utbildning.

Meriterande:

  • SQL- och kodkunskap exempelvis Python

  • Adtech-bakgrund

  • GitHub

  • Kommersiellt tänk

  • Google Data Studio

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning och du rapporterar till Diana Feldreich, Chef Tekniska Projektledare, Affärsutveckling, Bonnier News Sales.Tjänsten är placerad i Bonnier News lokaler på Kungsholmen, i Tidningshuset bredvid DN-skrapan, men arbetet sker i nuläget till stor del på distans enligt riktlinjer från FHM.

Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Urval sker löpande. Vi tar inte emot CV via mail.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!