Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Som ett av Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen, Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad, Dagens industri, Bonnier Business Media och Bonnier News Lifestyle når vi över tre miljoner läsare varje dag. Genom att driva tekniken framåt och leda den digitala
 förändringsresan i branschen når vi hela tiden längre - du kan påverka riktningen.

Lokalsamordnare till Bonnier News

På Bonnier News får du möjlighet att arbeta med en verksamhet som ständigt utvecklas i takt med förändringar i mediebranschen. I rollen som lokalsamordnare har du stor möjlighet till egen utveckling och eget ansvarstagande!

Om rollen

Som Lokalsamordnare arbetar du för att införskaffa, förvalta och utveckla lokaler för Bonnier News verksamheter inom en eller flera regioner i Sverige.

I din roll arbetar du självständigt både operativt och strategiskt vilket kräver en förmåga att hantera många arbetsuppgifter på samma gång samtidigt som du ser helheten och kan sätta mål och planera framåt. Rollen ställer krav på bra förmåga att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med både interna och externa aktörer samt ett strukturerat arbetssätt.

Du kommer att agera som en länk mellan verksamheten och fastighetsägare och driver samarbetet med fastighetsägarna för att skapa så optimala och ändamålsenliga och effektiva lokaler som möjligt. .Det innebär att du behöver förstå verksamhetens behov och krav för att kunna stötta där och då det behövs. Du arbetar med att söka nya lokaler förvalta och utveckla befintliga. Du kommer också att förhandla och omförhandla befintliga hyresavtal löpande. Du administrerar och projektleder mindre och större ombyggnationer och flyttprojekt. I din roll kommer du även att arbetsleda och ha hjälp av egen och inhyrd personal.

Dina främsta arbetsuppgifter är:

  • Hyresförhandlingar och regelbunden kontakt med fastighetsägare.

  • Lokaloptimering av befintliga lokaler.

  • Projektledning av interna samt externa flyttar och ombyggnationer.

  • Samordning och förvaltning av avtal och leverantörer.

  • Attestering och kontroll av fakturor.

  • Budgetplanering och kostnadsuppföljning.

  • Arbetsleda personal

Vem är du?

För att trivas hos oss och vara framgångsrik i din roll behöver du vara en "doer" med god förmåga att arbeta självständigt och ha struktur. Du är flexibel och älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket.

Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du är är bra på att skapa långsiktiga och goda relationer. Hos oss arbetar vi mycket med samarbeten mellan våra varumärken och avdelningar.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har en relevant utbildning inom Facility Management eller tidigare arbetserfarenhet av lokalförvaltning, förhandling av hyresavtal samt ekonomi.

Vidare har du kunskap och arbetserfarenhet kring utformning av lokaler samt av projektledning. Du besitter kunskap inom angränsande områden som exempelvis hyresjuridik, fysisk säkerhet och fastighetsteknik.

  • Lokaloptimering och avtalsförhandlingar.

  • Projektledning

  • Fastighetsförvaltning eller liknande.

  • Körkort B erfordras.

Meriterande:

  • Erfarenhet av arbetsmiljöarbete.

  • Moderna arbetssätt.

  • Internservice

  • Personalansvar/arbetsledning

Praktiskt

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Du kommer att tillhöra ett team som tillsammans har sin fasta arbetsplats i ”Tidningshuset” på Gjörwellsgatan 30 Marieberg/Kungsholmen i Stockholm. Resor inom Sverige förekommer.

Du rapporterar till Crister Olsson, Facility- och säkerhetschef.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande.