Salem är den nära och natursköna pärlan. Stanna en stund och du märker skillnaden. Här har cirka 17 000 personer sina hem. Vi har korta avstånd, både geografiskt och mellan människor. På knappt 30 minuter kommer vi till Stockholm med pendeltåget eller med bilen. Kommunen är största arbetsgivaren med ca 1000 anställda.

Utredare till socialförvaltningen

Vi har flextid, individuell lönesättning och friskvårdskort till kommunens sporthall med bland annat vattengymnastik och gym. Vårt arbete genomsyras av värdeorden Samarbete, Tillgänglighet, Engagemang och Nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

ARBETSUPPGIFTER

Tjänsten som utredare har stor bredd och omfattar kvalificerat utredningsarbete, strategisk verksamhetsplanering, sakkunnig inom offentlig upphandling och anbudsförfaranden. I tjänsten ingår Lex Sarah-utredningar, kvalitets- och verksamhetsutveckling,omvärldsanalys, svara på remisser och motioner och yttranden, tillsyner av egen regi och externa utförare och vara väl insatt i upphandling och anbudsförfaranden. I tjänsten ingår även arbete med utredning, uppföljning, utvärdering och analys kopplat till den nationella och kommunala styrningen av socialtjänsten samt framtagandet av underlag, faktagranskning och ekonomiska analyser.

Du har en viktig roll i allt ifrån upphandling till GDPR. Du planerar på egen hand eller i team för utredningsuppdrag som kan komma från socialchef, ledningsgrupp eller initieras av den politiska socialnämnden.

I rollen som utredare kommer du att vara direkt underställd socialchefen och har till uppgift att förse förvaltningens olika verksamheter med stöd samt bereda förvaltningsgemensamma ärenden till socialnämnd och förvaltningens ledningsgrupp. Du ingår i planering- och utvecklingsenheten som utgör en strategisk och operativ resurs för de mål och ambitioner som socialnämnden har. Socialförvaltningen är en förhållandevis liten organisation vilket gör att arbetsuppgifterna kan variera där alla hjälps åt med det som behöver göras. 

En arbetsdag kan bestå av följande:

  • GDPR-samordnare t ex följande arbetsuppgifter. Utkast Förvaltningsplan för dataskyddsorganisationen
  • Formuläradministratör
  • Systemförvaltare Everon trygghetslarm
  • Digitalisering
  • Avtalsansvarig, upphandling och uppföljning av avtal, avtalsadministration
  • LOV-ansvarig, nytt förfrågningsunderlag och granskning av LOV-företag
  • Systemadministratör för Hypergene
  • Mål och indikatorer
  • Klagomål och synpunkter
  • ANDT-samordnare + strategi
  • Bevaka och återrapportera statsbidrag
  • Arbetstyngdsmätning
  • Delegationsordningen
  • Dokumenthanteringsplanen

KVALIFIKATIONER

  • Utbildad jurist, samhällsvetare eller ekonom, alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Meriterande är om du har lång erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. 
  • Erfarenhet av projektledning och analyser
  • Du är självgående, initiativrik, flexibel och stresstålig och har lätt
    för att samarbeta med andra.

Stor vikt fästs vid personlig lämplighet där hög kapacitet är viktigt. Arbetsprov kan förekomma.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR

Tillsvidare, Heltid

Antal tjänster: 2
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 2022-01-30

Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner

Jenny Thorsell, Förvaltningschef
08-532 597 20
jenny.thorsell@salem.se 

LIKNANDE JOBB

Erfaren handläggande...


Mer info
& Ansökan
Stockholms län, Stockholm

Vikarierande...


Mer info
& Ansökan
Åland